Πείραμα με αντιδράσεις

Κινέζοι επιστήμονες εμφύτευσαν ανθρώπινο γονίδιο σε εγκέφαλο πιθήκων

11 Απριλίου 2019

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Κουνμίγκ και της Ακαδημίας Κινεζικών Επιστημών μελετούν τη συμβολή του συγκεκριμένου γονιδίου στην ανάπτυξη του εγκεφάλου Κινέζοι επιστήμονες εμφύτευσαν σε πιθήκους ένα γονίδιο που πιστεύεται ότι διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, στο πλαίσιο μιας μελέτης για την εξέλιξη της νοημοσύνης στον άνθρωπο.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην αγγλόφωνη έκδοση της επιστημονικής επιθεώρησης του Πεκίνου National Science Review, πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Κουνμίγκ στην Κίνα και της Ακαδημίας Κινεζικών Επιστημών, σε συνεργασία με Αμερικανούς ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας.

Οι ερευνητές εμφύτευσαν σε έντεκα μακάκους ρέζους το ανθρώπινο γονίδιο MCPH1 το οποίος, όπως εκτιμούν οι επιστήμονες, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Διαπίστωσαν ότι οι εγκέφαλοι των πιθήκων, όπως συμβαίνει και στους ανθρώπους, χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο για να αναπτυχθούν και ότι τα ζώα τελικά είχαν καλύτερα αποτελέσματα, στα πειράματα, όσον αφορά τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και τον χρόνο αντίδρασής τους, σε σύγκριση με μακάκους που ζουν στη φύση.

Το μέγεθος των εγκεφάλων των πιθήκων στους οποίους έγινε το πείραμα δεν ήταν πάντως μεγαλύτερο από εκείνο των ζώων που μετείχαν στην ομάδα ελέγχου. Οι μακάκοι υποβλήθηκαν σε τεστ μνήμης, στα οποία έπρεπε να θυμηθούν χρώματα και σχήματα σε μια οθόνη.

Μόνο πέντε από αυτούς όμως επέζησαν μέχρι τη φάση τωνπειραμάτων. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, ο μακάκος ρέζους, αν και είναι γενετικά πιο κοντά τον άνθρωπο από τα τρωκτικά, είναι ταυτόχρονα αρκετά μακριά ώστε να μην τεθούν ηθικά διλήμματα.

Το γεγονός αυτό όμως δεν απέτρεψε τα επικριτικά σχόλια. "Στη λαϊκή φαντασία, απλώς βρισκόμαστε στον Πλανήτη των Πιθήκων", σχολίασε η Ζακλίν Γκλόβερ, βιοηθικός στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. "Η εξανθρώπισή τους θα ισοδυναμούσε με κάτι κακό. Πού θα ζούσαν και τι θα έκαναν; Δεν πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ον που δεν θα μπορεί να έχει ουσιαστική ζωή σε οποιοδήποτε πλαίσιο", τόνισε.

Ωστόσο ο Λάιρ Μπάουμ, ερευνητής στο Κέντρο Γενετικών Μελετών του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, απέρριψε αυτήν την κατηγορία, υπογραμμίζοντας ότι στη μελέτη τροποποιήθηκε μόλις ένα από τα περίπου 20.000 γονίδια.
LoveMyAll Team
Τα σχόλιά σας

Τo lovemyall.com ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

LOVEMYALL   |   Τελευταία Νέα

Κυνική ομολογία του Κύπριου Serial Killer: «Ένιωσα ωραία και το ξανάκανα»
Ανείπωτη τραγωδία στη Σρι Λάνκα: Στους 207 οι νεκροί των επιθέσεων
Παραδέχθηκε και τον φόνο της 2ης γυναίκας ο «Ορέστης» - Έκανε σεξ μαζί της και την έπνιξε!
Μακελειό στη Σρι Λάνκα: 52 νεκροί από εκρήξεις σε εκκλησίες και ξενοδοχεία
Λεμεσού Αθανάσιος: Από το Άγιο Φως στον ... αναπτήρα και τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο! (ΒΙΝΤΕΟ)
Και δεύτερο πτώμα γυναίκας στο πηγάδι της φρίκης στο Μιτσερό!
ΣΟΚ! Το πηγάδι της φρίκης στο Μιτσερό κρύβει κι άλλα πτώματα!
Σε δυο μέτωπα οι έρευνες για τη σορό της εξάχρονης – Ελεύθερος αφέθηκε ο υπολοχαγός
Απεβίωσε η σύζυγος του Σωκράτη Χάσικου, Έλλη
Ομολόγησε ο 35χρονος ίλαρχος: Σκότωσε τη Mαίρη Ρόουζ και την 6χρονη κορούλα της - Αλλού θαμμένη η μικρή
Δολοφονία Μαίρη Ρόουζ: Τα στοιχεία που «καίνε» τον ίλαρχο της ΕΦ που παρουσιαζόταν ως «Ορέστης»
ΣΟΚ! Επέμενε να έχει μαζί και την κόρη της ο «Ορέστης» όταν συνάντησε τη Μαρί τη μέρα που εξαφανίστηκε!
Στέλλα Στυλιανού: Πάει ALPHA κι αναλαμβάνει εκπομπή!
Χειροπέδες σε ίλαρχο και υπολοχαγό της ΕΦ για την υπόθεση δολοφονίας της 38χρονης Mary Rose
Αλέξανδρος Λυκουρέζος: Οι διάλογοι - φωτιά που οδήγησαν στη σύλληψή του
Συνελήφθη ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος
Τραγωδία στην Πορτογαλία: 28 Γερμανοί τουρίστες νεκροί σε τροχαίο στη Μαδέρα
Ακόμα και μια λεπτή φέτα μπέικον την ημέρα βλάπτει! Το σύνδεσαν με τον καρκίνο!
LoveMyAll Cyprus © 2013-2017 | Αποποίηση