Πείραμα με αντιδράσεις

Κινέζοι επιστήμονες εμφύτευσαν ανθρώπινο γονίδιο σε εγκέφαλο πιθήκων

11 Απριλίου 2019

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Κουνμίγκ και της Ακαδημίας Κινεζικών Επιστημών μελετούν τη συμβολή του συγκεκριμένου γονιδίου στην ανάπτυξη του εγκεφάλου Κινέζοι επιστήμονες εμφύτευσαν σε πιθήκους ένα γονίδιο που πιστεύεται ότι διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, στο πλαίσιο μιας μελέτης για την εξέλιξη της νοημοσύνης στον άνθρωπο.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην αγγλόφωνη έκδοση της επιστημονικής επιθεώρησης του Πεκίνου National Science Review, πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Κουνμίγκ στην Κίνα και της Ακαδημίας Κινεζικών Επιστημών, σε συνεργασία με Αμερικανούς ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας.

Οι ερευνητές εμφύτευσαν σε έντεκα μακάκους ρέζους το ανθρώπινο γονίδιο MCPH1 το οποίος, όπως εκτιμούν οι επιστήμονες, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Διαπίστωσαν ότι οι εγκέφαλοι των πιθήκων, όπως συμβαίνει και στους ανθρώπους, χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο για να αναπτυχθούν και ότι τα ζώα τελικά είχαν καλύτερα αποτελέσματα, στα πειράματα, όσον αφορά τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και τον χρόνο αντίδρασής τους, σε σύγκριση με μακάκους που ζουν στη φύση.

Το μέγεθος των εγκεφάλων των πιθήκων στους οποίους έγινε το πείραμα δεν ήταν πάντως μεγαλύτερο από εκείνο των ζώων που μετείχαν στην ομάδα ελέγχου. Οι μακάκοι υποβλήθηκαν σε τεστ μνήμης, στα οποία έπρεπε να θυμηθούν χρώματα και σχήματα σε μια οθόνη.

Μόνο πέντε από αυτούς όμως επέζησαν μέχρι τη φάση τωνπειραμάτων. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, ο μακάκος ρέζους, αν και είναι γενετικά πιο κοντά τον άνθρωπο από τα τρωκτικά, είναι ταυτόχρονα αρκετά μακριά ώστε να μην τεθούν ηθικά διλήμματα.

Το γεγονός αυτό όμως δεν απέτρεψε τα επικριτικά σχόλια. "Στη λαϊκή φαντασία, απλώς βρισκόμαστε στον Πλανήτη των Πιθήκων", σχολίασε η Ζακλίν Γκλόβερ, βιοηθικός στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. "Η εξανθρώπισή τους θα ισοδυναμούσε με κάτι κακό. Πού θα ζούσαν και τι θα έκαναν; Δεν πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ον που δεν θα μπορεί να έχει ουσιαστική ζωή σε οποιοδήποτε πλαίσιο", τόνισε.

Ωστόσο ο Λάιρ Μπάουμ, ερευνητής στο Κέντρο Γενετικών Μελετών του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, απέρριψε αυτήν την κατηγορία, υπογραμμίζοντας ότι στη μελέτη τροποποιήθηκε μόλις ένα από τα περίπου 20.000 γονίδια.
LoveMyAll Team
Τα σχόλιά σας

Τo lovemyall.com ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

LOVEMYALL   |   Τελευταία Νέα

Ο 27χρονος βίασε και σκότωσε την 60χρονη Αμερικανίδα βιολόγο
Σοκάρουν οι λεπτομέρειες της δολοφονίας της 60χρονης Αμερικανίδας βιολόγου στα Χανιά
Δολοφονία Αμερικανίδας βιολόγου: Σεξουαλικό το κίνητρο του δράστη
Δολοφονία Αμερικανίδας βιολόγου: 27χρονος φέρεται να ομολόγησε το έγκλημα
«Έφυγε» ξαφνικά από τη ζωή ο Αλέξης Γαλανός
Στη φυλακή η σέξι καθηγήτρια που αποπλάνησε 13χρονο μαθητή της
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΣΟΚ! Αυτή είναι η βαλίτσα θανάτου του Νίκου Μεταξά! (ΒΙΝΤΕΟ)
Φονική θεομηνία στη Χαλκιδική: Έξι τουρίστες νεκροί μέσα σε ελάχιστα λεπτά
Ιταλός καθηγητής έβαζε σπουδάστριες να υπογράφουν «συμβόλαια σκλαβιάς» με όρους για σέξι ντύσιμο και υπακοή!
Ο Κυριάκος μοίρασε φακέλους με όσα πρέπει να κάνουν οι υπουργοί τους πρώτους 6 μήνες!
«Έφυγε» ο Βλάσης Ρασσιάς – Η τελευταία του συνέντευξη στην Κύπρο (ΒΙΝΤΕΟ)
Με «σφραγίδα» Μητσοτάκη για άμεσα αποτελέσματα η νέα κυβέρνηση - Σήμερα η ορκωμοσία
Μητσοτάκης: Θα είμαι πρωθυπουργός όλων των Ελλήνων
Οι ανακριτές του Κύπριου Serial Killer αποκαλύπτουν ... (ΒΙΝΤΕΟ)
Όταν στην Κύπρο λατρεύουν τον Δία! (ΒΙΝΤΕΟ)
Παγκόσμιος θρήνος: «Έφυγε» σε ηλικία 86 ετών ο διάσημος σκιτσογράφος Mordillo
Τραγωδία στη Λεμεσό: Σκότωσε την πρώην του κι αυτοκτόνησε!
Χειροπέδες σε γνωστό ράπερ για όπλα και ναρκωτικά! Μαθητές οι πελάτες του!
LoveMyAll Cyprus © 2013-2017 | Αποποίηση